tisdag 15 november 2016

Gamla bilder från Forntiden!

Bilder från forntiden.
En av de första bilderna på mig. Foto på SÖS.


På 70-talet fick förädlarna stå och titta igenom en glasvägg för att se de nyfödda. 
Mina föräldrar bodde då i en lgh i Gubbängen i södra Stockholm. Jag mins inte lägenheten, vi flyttade där ifrån när jag bara var några år. 
Våran katt "Busen" som var några år äldre än mig.
Köket i lgh i Gubbängen snacka om 70-tal!
Min mor var på lägenhetsvisning i samma lägenhet för något år sedan. Fast den gången tackade hon nej.
Min mor vid Högdalstoppen. Fel färg på banvagnen. Ska var blå för kille.
Bild från Högdalstoppen som visar många bussar för vänstertrafik som ännu inte blivit helt skrotade på mitten av 70-talet.
Mormor och morfars landställe i Söderort. Här här har jag tillbringat många sommar. Det har sett i det närmaste identiskt ut i över 50år. År 2017 görs fritidsstugeområdet om till villaområde med kommunalt vatten och avlopp. En ledtråd är att man måste köra förbi ett nerlagt kärnkraftverk för att komma hit.

SÅS Ångtåg vid Isstadion (nuvarande station Globen bakom fotografen). Arenavägen till vänster. I den fösta vagnen kunde man köpa vykort, planscher och biljetter. Ångloket närmast är N1169 och i andra änden av tåget K4 793.
Rundgång i Östberga efter tur på Slakthusbanan från Isstadion. Loket är K4 793 och vagnen närmats ÖKJ Co 20 som jag måste ha åkt i. Jag är lite äldre så det måste vara mot slutet av 70-talet.

Jag och min far på ångloket N 1169. Foto troligtvis taget vid Arenavägen (Isstadion). 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar