söndag 23 oktober 2016

Vindeln

Fototur till Vindeln. Samt diverse äldre bilder.

Den 22 oktober tog jag en fototur till Vindeln med en fotokompis. Det blev inget filmande den här gången bara stillbilder. Ganska avkopplande att gå runt med systemkameran och knäppa lite bilder. Annars brukar jag mest filma med min videokamera nu för tiden. Jag har fotat mycket med systemkamera innan jag började filma och lägga upp videoklipp på Youtube.
Är inte så bra på att fotografera med systemkamera därför började jag med video. Där kan man komma undan med betydligt mer. Och man kan göra mer i redigeringen.

Tavlan för ankommande och avgående tåg.
CargoNet tåg 41905. Har egentligen för dålig optik med för hög bländare när jag tog den här bilden. Fick kompensera med hög iso (800) i den dåliga ljuset.
Klassisk stationsskylt med kilometer från Stockholm och höjd över havet. 
Resecentrumet i Vindeln. Stationshuset är uppfört på 60-talet,
Det lilla systembolaget kom också med på bild.
Ombordaren visar klart för avgång i Vindeln.
En gammal bild från 2013 med Lyckseletåget Y31 1429.
Videoklipp från Vindeln år 2014.


Film från 2016.


En till film från 2016.


Film med CargoNet tåg i Vindeln 2013.


http://jefftt.blogspot.com/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar